Dla autorów

0
899

Informacje dla autorów

Kto może dla nas pisać? Każdy bez względu na płeć, rasę i pochodzenie. Poważnie: Nie trzeba być członkiem redakcji by nadesłać tekst 🙂

Zakres tematyczny: Wszystko co jest inspirujące i dotyczy psychologii. Jesteśmy otwarci na różne tematy, od liryki po artykuły popularnonaukowe, jednak istotne jest dla nas, by trzymać się określonych przez siebie ram. Teksty popularnonaukowe muszą być rzetelne. Odnosić się do źródeł, a nie jedynie cytować badania z drugiej ręki. Naszym głównym celem jest popularyzacja profesjonalnej psychologii.

Długość tekstu: 1-15 stron w zależności od formy. Recenzje z reguły są krótsze od artykułów empirycznych, zaś teksty literackie rządzą się swoimi prawami. Jeśli jednak jakieś uzasadnione względy czynią tekst dłuższym lub krótszym niż konwenans wymaga, możemy również być chętni go przyjąć. Jesteśmy młodzi, lubimy łamać zasady 🙂

Rodzaje tekstów: dowolne, artykuły naukowe, teksty literackie, poetyckie, popularnonaukowe, recenzje, wywiady, relacje z podróży itd.. Dowolne, ale tylko inspirujące.

Publikujemy jedynie oryginalne artykuły. Nie wydawane nigdzie indziej.

Za prawa autorskie do rycin, tabel, odnośników, a także cytowań fragmentów innych publikacji odpowiada sam autor. Z reguł jednak wystarczy podać źródło (np. adres www bloga) wykorzystanych materiałów (np. zdjęcia czy filmu), by posłużyć się nimi zgodnie z prawem. Wówczas materiały muszą posiadać licencję CC (Creative Commons). Służymy radą w kwestiach szczegółowych. 

Artykuły empiryczne powinny mieć wyodrębnione wprowadzenie, metodę badawczą, rezultaty oraz omówienie wyników.

Tytuł winien być krótki (do 11 słów) i chwytliwy 🙂

Format pliku: doc., docx., odt., rtf.. Nie: pdf.

Standardy edytorskie:
– czcionka (Arial),
– wielkość czcionki (12 pkt.), interlinie (1.5 wiersza), marginesy (2,5 cm) – standard Worda, później i tak wszystko będziemy edytować w HTMLu, dlatego nie ma powodu by się tym za bardzo przejmować,
– wcięcia (brak),
– justowanie: jedynie tytuł i podtytuły wyśrodkowane, reszta tekstu wyrównana do lewej strony.
– cytowanie (standard APA):

Książka: Antonovsky, A. (1979). Health, stress, and coping: New perspectives on mental and physical well-being. San Francisco: Jossey-Bass.

Artykuł: Tarnowski, A. (2002). Problemy metodologiczne pomiaru czasu reakcji. Przegląd Psychologiczny, 45(4), 401–410.

Rozdział: Brzeziński, J. (2000). Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 1, 355–387). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Praca magisterska/doktorska: Dziurowicz-Kozłowska, A. (2001). Asertywność a style poznawcze. Niepublikowana praca magisterska. Wydział Psychologii, Uniwersytet Warszawski, Warszawa.

Referat: Wrześniewski, K., Łuszczyńska-Cieślak, A., Babraj, A. (2000). Gender and effectiveness of coping styles with school-related stress. Referat wygłoszony na The 21th International Conference of the Stress and Anxiety Society, Bratysława.

Internet: I Kongres Onkologii Polskiej. Materiały kongresowe (2002). Uzyskane 22.09.2002: http://www.kongresonkol.io.gliwice.pl/main.htm
lub: Yehuda, R., McFarlane, A. C. (1995). Conflict between current knowledge about posttraumatic stress disorder and its original conceptual basis [on-line]. Uzyskane 27.03.2001: www.trauma-pages.com/yehuda95.htm

Artykuły prosimy nadsyłać na adres: InspiracjePsychologiczne@gmail.com